Nieuwsbrief Silvercreek -20% extra off
De opdracht:
Ook voor de 2e opdracht mocht ik een nieuwsbrief maken. De gehele nieuwsbrief krijgt een nieuwe indeling en de headerimage kreeg meer tekst omdat de actie veranderd werd.
Waar moet rekening mee gehouden worden:
Wanneer je een nieuwsbrief gaat maken waar je producten in uitlicht, moet je er op letten dat deze producten nog wel op voorraad zijn. Het zou zonde zijn dat je als klant een nieuwsbrief krijgt en je een leuk product zien en deze er niet meer is.
Ook moet je rekening houden met je opbouw, interessante uitstraling om de klant ook door te laten klikken. Daarnaast is spelling op de images ook een belangrijk onderdeel. Een spelfout ziet er snel slordig uit en dat is niet wat je wil laten overkomen naar je klanten.
Mijn leerdoel bij deze opdracht:
Ook bij deze opdracht leer ik nog omgaan met de programma's en werkwijze dus het zelfde leerdoel als bij opdracht 1. Het omgaan met de programma's en werkwijze van het bedrijf begrijpen.
Mijn reflectie op deze opdracht:
Wat ik bij deze opdracht lastig vond was een beeld maken met tekst voor de +20% extra off op alle sale. We hadden eerst een lintje bedacht wat vaker voorkomt, maar ik wilde eigenlijk iets krachtigers creeëren. Ik wist niet precies hoe ik dat voor elkaar ging krijgen, ik had verschillende opzetjes gemaakt en deze laten zien aan mijn stagebegeleider. Ze kwam zelf nog even met wat kneepjes waardoor het uiteindelijk is geworden zoals het er nu uit ziet. De tekst in de headerimage (bovendste afbeelding van de nieuwsbrief). En zoals je kunt zien ziet dit er strak en krachtig uit. Ik kwam tijdens deze opdracht ook wel tot de conclusie dat je wel nieuwe dingen mag uit proberen, het hoeft niet precies het zelfde te zijn als andere jaren en keren, als de stijl maar past bij het merk.