Open32 - winkelmail 100% stickers plakken
De opdracht:
Een winkelmail is een mail die uitleg geeft voor de winkels. Deze bevat dus informatie over de nieuwe campagne en acties.
Waar moet rekening mee gehouden worden:
Het is altijd even kijken naar de producten die je in een nieuwsbrief zet. Soms zijn producten in een klein aantal nog op voorraad of sommige maten niet meer op voorraad zijn. Het is natuurlijk zonde als een klant denkt oh leuk item die wil ik wel kopen, maar hij is er niet in zijn/haar maat of uberhout niet meer op voorraad. Daar moet je dus wel even rekening mee houden.
Voor de opbouw moet je nog steeds rekening houden met een interessante uitstraling, het gaat er inprincipe altijd om dat de klant gaat klikken en nieuwsgierig word gemaakt naar het desbetreffende item.
Mijn leerdoel bij deze opdracht:
Voor elke nieuwsbrief geld eigenlijk dezelfde leerdoel. Je moet er voor zorgen om bij elke ondewerp deze uit te lichten en de interesse te wekken van de klant.
Leerdoel: Maak de nieuwsbrief interessant voor de klant zodat deze nieuwsgierig word gemaakt om op de items te klikken, en uiteindelijk word door gestuurd tot verkoop.
Mijn reflectie op deze opdracht:
Dit vond ik een hele leuke mail om te maken. De uiting was inprincipe klaar maar als affiche formaat. Deze heb ik om vertaald in een nieuwsbrief die zoals het resultaat is geworden. Ook leuk om een keer te kunnen zien is het verschil met een desktop versie voor op de computers en een mobiele versie die je dus om je telefoon kan zien. Heel veel verschil zit er niet in, het is vaak dat er minder beeld op mobiel gezien kan worden. Mobiel is een kleiner formaat en ja je kunt een desktop formaat wel zo klein maken dat het op een mobiel gezien kan worden, maar dan worden sommige elementen zo klein dat het niet leesbaar is of je niet goed kunt bekijken wat het product is of wat er op een bepaalde foto staat. Bij deze mail is dan ook goed te zien wat bepaalde aanpassingen zijn, en waarom die gemaakt zijn.