Webbanners Silvercreek
De opdracht:
De zomertijd komt er weer aan, dus ook daarvoor maken we een nieuwsbrief om bij iedereen de zomer weer een beetje naar binnen te brengen.
Waar moet rekening mee gehouden worden:
Bij een nieuwe collectie hoef je er nog niet zo zeer op te letten of items zijn op voorraad zijn. Wat dan weer belangrijk is bij de nieuwe collectie, niet alles word gelijk op de website gezet, dit gaat in etappes waardoor je dus wel op moet letten of het al te zien is. Een klant moet niet producten zien die hij/zij niet kan kopen, maar juist wel kan kopen.
Voor de opbouw moet je nog steeds rekening houden met een interessante uitstraling, het gaat er inprincipe altijd om dat de klant gaat klikken en nieuwsgierig word gemaakt naar het desbetreffende item.
Mijn leerdoel bij deze opdracht:
Voor elke nieuwsbrief geld eigenlijk dezelfde leerdoel. Je moet er voor zorgen om bij elke ondewerp deze uit te lichten en de interesse te wekken van de klant.
Leerdoel: Maak de nieuwsbrief interessant voor de klant zodat deze nieuwsgierig word gemaakt om op de items te klikken, en uiteindelijk word door gestuurd tot verkoop.
Mijn reflectie op deze opdracht:
Wie vind het nou niet leuk om met de zomer bezig te zijn en al helemaal als het met kleren te maken heeft. Ik vond het wel lastig om niet al te zomers te gaan in de brief, want het moet natuurlijk ook niet meteen te gek worden alsof het 25 graden is buiten, dat is het namelijk ook niet. Het moet realistisch voor dit weer, kleurgebruik van de zomer komt daardoor mooi naar voren en worden de interesses wel opgewekt met deze mail.